סניפיםטלפון

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון – גם אתם יכולים ללכת זקוף

כמה פעמים יצא לכם להתנסות בכאב החד בגב התחתון? כאב בכלל, במיוחד כאבי גב, נועדו להזכיר לנו שאנו מתנהלים בצורה לא נכונה.
אך כיצד נוכל לזהות את מקור הבעיה?מחקרים אורתופדיים, שבוצעו כבר לפני מאות שנים, מעידים על הסיבות השונות לכאב.
כאב באזור הגב מעיד לרוב על פעילות יתר שלו, שנועדה לפצות על עבודה אינטנסיבית של אזור אחר באזור עמוד השדרה. 

איך ניתן לדעת מהו מקור הכאב? סקירת מקורות הכאב בחלקי הגב

כאב בגב העליון

הגב ועמוד השדרה מחולקים לשלושה אזורים עיקריים:

הגב העליון והשכמות, הגב האמצעי (הנמצא במרכז הגוף) והגב התחתון.
כאשר אנו חווים מצב של סטרס, הכתפיים ננעלות, הגב העליון הנושא את משקל הראש, הצוואר והכתפיים משדרים לנו כאב.
כאב בגב העליון יעיד על מתח שיש לשחרר. במידה והכאב נמשך, מומלץ לבדוק האם יש בעיה בחוליות הצוואר המקרינה לגב העליון.

כאב בגב האמצעי

כפי שכאב בגב העליון נובע מלחץ מיותר באזור השכמות והצוואר, גם הכאב בגב האמצעי נגרם כתוצאה מלחץ על איברים אחרים.
במרבית המקרים הגב האמצעי יישא בנטל הגב העליון והשכמות הכפופות, בזמן ישיבה ממושכת.
כאב זה נפוץ בעיקר אצל עובדים בתחום ההייטק, אך גם בתחומים אחרים, היושבים בצורה ממושכת כשהם כפופים מול שולחן המחשב.
הדרך למנוע את הכאב, בטווח הרחוק, היא להקפיד על ישיבה זקופה ומדי פעם להימתח מעט.

כאבי גב התחתון

לכאב בגב התחתון מספר סיבות עיקריות, הנובעות הן מהחלק העליון של הגוף והן מחלקו התחתון.
רבים סובלים לאורך זמן מתופעות של כאבי גב תחתון לאחר ריצה ארוכה, הליכה ממושכת, או ביצוע פעילות גופנית כמו משחק כדור,
קפיצה על דלגית ושאר פעילויות ספורטיביות המתבצעות ללא נעליים מתאימות.

לא בכדי, דווקא אלה העוסקים בפעילות גופנית, סובלים יותר מכאבי גב תחתון.
הסיבה לכך נובעת מהיעדר מנגנון שיספוג את הזעזוע שנוצר במגע של הרגליים במדרכה, הרצפה או הכביש בזמן הריצה.
הרגליים, במיוחד אצל מי שסובל מכפות רגליים שטוחות (פלאטפוס), מעבירות את הזעזוע מעלה,
אל הגב התחתון והרקמות השונות באזור החוליות בתחתית עמוד השדרה, עד העכוז, מגיבות בכאב ללחץ המתמשך.

כיצד ניתן לפתור זאת? נסו מדרסים איכותיים

הדרך היעילה ביותר לטיפול בבעיית הכאב היא שינוי דפוסי ההליכה והריצה – הוספה של מדרסים איכותיים לנעליים.
נעליים אורתופדיות איכותיות יפחיתו בצורה משמעותית את הלחץ על החוליות התחתונות ויאפשרו חלוקה נכונה של העומס בין חלקי הגוף השונים.
למדרסים יתרון נוסף בהגנה על כפות הרגליים וכן על השרירים לאורך הירכיים והאגן.
מעבר לכך, מדרסים איכותיים יכולים לשפר את יכולתו של הספורטאי לעמוד בריצות ארוכות יותר ולהגיע להישגים מבחינת מהירות וסיבולת.
מדרסים מותאמים בצורה אישית לצורת כף הרגל של כל אדם משפרים את היציבות גם בזמן הליכה ומעניקים תמיכה נוספת לעמוד השדרה כולו.
לבעלי לקויות בכף הרגל, כמו פלאטפוס או הלוקס ולגוס (בליטה במפרק המחבר בין כף הרגל לבוהן) מדרס איכותי יוכל לשפר את ההליכה גם בחיי היום יום.

לסיכום,
בעיות גב רבות ניתנות למניעה או לטיפול על ידי שימוש במדרסים איכותיים.
הרגלי יציבה נכונה יבטיחו שמירה על האזור החשוב כל כך הנמצא במרכז הגוף שלנו ומשווה לנו מראה זקוף ובריא.