סניפיםטלפון

נעליים טיפוליות - MBT / JOYA

MBT פתרונות רפואיים

בעיות בכפות הרגליים

רוב הבעיות בכפות הרגליים הנפוצות בימינו, נובעות מדפוסים לא נכונים של תנועה והפעלה של המערכת העצבית-שרירית. נעליים רגילות מספקות תמיכה ומרפדות את הרגל, ובכך מונעות גירוי של מערכת השרירים וגורמות לניוונה. השלכותיו של תהליך זה עשויים להיות שיטוח, הרחבה או מתיחה של כף הרגל, הלוס ולגוס (הגדלה של המפרק בין הבוהן לכף הרגל), ודורבן כף הרגל.

סוליית ה – MBT בנויה כך שהיא גורמת לאי-יציבות טבעית. סנסור המסאי המיוחד מהווה את המכשול הראשון המונע מהרגל לחזור להרגליה הישנים: נחיתת הרגל הרכה נותנת תחושה של אי-ודאות, והמערכת הסנסו-מוטורית מגיבה בזריזות על ידי פעילות מתאימה של השרירים, כך שמפרקי הרגל מיוצבים באופן פעיל.

מרגע זה ממשיכה כף הרגל בתנועה מעוגלת שמתחילה באזור היציב ומסתיימת בקצות האצבעות. השמירה הפעילה על היציבה ממשיכה והרגל יכולה לפרוק את המתחים. הצורך לשלוט בתנועה המעוגלת משנה את חלוקת הלחצים והמתחים על כף הרגל, ומאמצים מוגברים של השרירים מקלים על מפרקי הרגל.

בעיות ברכיים

מפרק הברך הוא אחד המפרקים המורכבים ביותר בגוף האנושי. קיים מספר רב של מבנים בברך שעלולים להישחק או להיפצע ולגרום לבעיות סחוס, קרעים בגיד הפיקה, רצועות קרועות או כאבים מאחורי פיקות הברך. ההשלכות הן אי-יציבות וכאבי ברכיים, מה שמוביל לפיצוי בתנועה וביציבה שנועד להקל את הלחץ על המבנה הפגוע. השרירים שמסביב למפרק הברך נחלשים, מה שבטווח הארוך עלול לפגוע ביכולת ללכת ולהיות בעל השפעה שלילית על איכות החיים.

נחיתה על חיישן המסאי מפעילה את מערכת השרירים המייצבת – ראשית היא מפעילה את השרירים שמסביב למפרק הרגל, ולאחר מכן את השרירים שמסביב למפרק הבא במעלה הגוף: הברך. הלחץ שמופעל על העקב בעת הנחיתה מופחת ועל כן קטן גם הכוח המופעל על הברך. הליכה עם טכנולוגיית ה – MBT מפחיתה את הלחץ על מפרק הברך ב – 19% (על פי Nigg 2004).

בעת ההליכה, הרגל פוגעת באדמה ישירות ואז מתמתחת באמצעות הברך. במצב הרצוי פלג הגוף העליון צריך להיות מאונך ולהימצא ישירות מעל לרגל כאשר הלחץ עליה הוא הגדול ביותר. באמצעות הפעלת השרירים הקרובים למפרק לתיקון טכניקת ההליכה, מהווה MBT טיפול יעיל לבעיות ברכיים.

בעיות באגן

מקורם של מרבית כאבי האגן הוא בחוסר איזון בשרירים שמסביב לאזור זה. ישיבה ממושכת, לחצים ומתחים בלתי-מאוזנים בחיי היום-יום ופעילויות ספורט, עלולים לגרום לקיצור השריר המכופף ולהיחלשות השרירים המייצבים של האגן. תהליך זה מביא לעלייה בלחץ הפנימי במפרק, ועלול לגרום לשחיקה של הסחוס ולכאבים. לאורך זמן, עלולה לחול ירידה ברמת התפקוד של המפרק שתביא לקשיים בהליכה.

נחיתת כף הרגל על חיישן המסאי מפעילה בין היתר את השרירים המייצבים של האגן. זאת בשל חוסר הביטחון שמקורו בשהייה הרגעית על רגל אחת, שעליו מפצה הגוף באופן אוטומטי. בעת ההליכה, גורמת ה – MBT להרחבה של טווח הצעידה אל מעבר לגוף, כך שהשריר המכופף של הירך זוכה למתיחה קלה. אימון השרירים ומתיחתם משפרים את יציבותו של המפרק ואף מותחים אותו. פעולה זאת מביאה להקלה של הלחץ המופעל על המפרק (לינק למחקר) ובכך גם להפחתת הכאב.

כאבי רגליים

מחסור בפעילות גופנית עלול לגרום לבעיות בוורידים שברגליים ולבצקות. שסתומי הוורידים תומכים בזרימת הדם מהרגליים אל הלב. כאשר השסתומים פגומים, נוצרת דליפה שגורמת להצטברות של דם ברגליים. אנשים הסובלים ממצב זה מתלוננים תחילה על עייפות, תחושת כבדות, מתיחות והתכווצויות שרירים.

שימוש ב – MBT באופן כללי, ובפרט תנועת הקרסול האופיינית לו, מעודדים את זרימת הדם. הזרימה המשופרת מפעילה את שרירי השוק שגורמים לשיפור נוסף בזרימת הדם מהוורידים שברגליים אל הלב. כך פוחת הלחץ בוורידים, חלה ירידה בנפיחות שברגל והכאבים שוככים. הליכה עם MBT אינה מרפאת שסתומי ורידים פגומים ודולפים, אך היא יכולה להקל על הסימפטומים המתלווים למצב זה.

כאבי גב

כאבי גב נפוצים מאוד בימינו. שמונה מתוך עשרה אנשים סובלים מכאבי גב. ישנם גורמים רבים שעשויים להתבטא בכאבי גב, ועל כן במקרים רבים הסיבה לכאב אינה ידועה. מחסור בפעילות גופנית, לחצים ומתחים בלתי מאוזנים ועמידה וישיבה לפרקי זמן ממושכים כולם גורמים למתח בגב, בכתפיים ובצוואר. לחץ זה, מוביל, בין היתר, לכאבים. חולשה במערכת השרירים המייצבת שמקורה בחוסר פעילות ובמתחים האופייניים להריון וללידה, גם הם מתקשרים לכאבי גב.

במקרים מסוימים יכולות בעיות גב להקרין כאבים לאזור הרגל ולכף הרגל או לגרום לאבדן תחושה או לתחושת נימול באזורים אלו. במקרה של סימפטומים ברגל כמו אלו שהוזכרו או של חולשה בלתי מוסברת, יש לרדת לעומק העניין ולבדוק את האפשרות שהגב הוא מקור הבעיה.

חיזוק מערכת השרירים המייצבת ושיפור היציבה הם הטיפול המומלץ להתמודדות עם כאבי גב. מיקומו של פלג הגוף העליון בעת שימוש ב – MBT זקוף יותר בעשר מעלות (לינק למחקר על העשר מעלות) ביחס למיקומו בעת הליכה עם נעליים רגילות. משמעות הדבר שהלחץ מחולק באופן אחיד בין השרירים בקדמת הגוף לשרירי הגב, וששרירי המערכת המייצבת ממוקמים בצורה אופטימלית ומתפקדים כדרוש.

אי-היציבות הטבעית האופיינית להליכה עם MBT מאלצת את פלג הגוף העליון להחזיק את הגוף במצב מאוזן בכל רגע נתון. שרירים קטנים הנמצאים בקרבת המפרקים, לאורך עמוד השדרה, מופעלים ומגנים על המפרקים מזעזועים. ההליכה ה"מרחפת" מרגיעה את שרירי הגב ומשחררת אותם עוד יותר. מסיבות אלו ניתן להשתמש ב – MBT לטיפול בכאבי גב ככלי תראפי או כהנעלה המשמשת בעת אימון, בכל מקרה של כאבי גב שסיבתם אינה ידועה או בכאלו שמופיעים בעקבות פריצת דיסק, כאבי גב תחתון או עקמת.

אחת הבעיות הנפוצות ביותר היא הסכיאטיקה המתאפיינת בכאבים בגב התחתון, בצד החיצוני של הרגל ובכף הרגל. בעיה זו נגרמת מגירוי של העצב הסכאטי בגב או בישבן. MBT יכול לסייע בהקלה על סכיאטקה על ידי מניעה של הפעלת לחץ על מבנה העצב, המאפשרת לו להחלים.

ניוון במפרקים (ארתרוסיס)

ארתרוסיס הינו מצב של שחיקה וקריעה של הסחוס במפרקים. מצב זה מתרחש במרבית המקרים במפרקי הברך או האגן ולעתים גם בעמוד השדרה. הניוון יכול להיגרם על ידי פציעה, מחסור בפעילות גופנית, השמנת יתר או לחצים בלתי מאוזנים. כאבים, התנפחות, מתח בשרירים והגבלה בתנועתיות עשויים להביא את הסובל ממצב זה לבדיקת רופא שבה תתבצע האבחנה.

טכנולוגיית ה - MBT מאמנת את השרירים הקרובים למפרקי כף הרגל, הברכיים, האגן ועמוד השדרה. אי היציבות הטבעית שיוצר חיישן המסאי מאלצת את הגוף להתאזן ולהתאים את עצמו לפני השטח כל הזמן. הליכה עם MBT מפחיתה את הלחץ על הברכיים ועל מפרקי האגן ב- 19% בהשוואה לנעליים רגילות. כמו כן, היא מביאה ליציבה המתאפיינת בפלג גוף עליון שהינו זקוף יותר בעשר מעלות ביחס למצב הרגיל. שימוש ב – MBT באופן קבוע מאמן את השרירים הקטנים שקרובים למפרקים, ויכול לסייע בחלוקה אחידה יותר של הלחץ על המפרקים. MBT יכול על כן לשמש בשלבים המוקדמים של תופעת הארתרוסיס.

השמנת יתר

השמנת יתר, המתאפיינת בצבירה עודפת של רקמות שומן באזורים שונים בגוף, נחשבת כיום למחלה כרונית. זהו מצב המהווה גורם סיכון משמעותי שעלול לגרום לאנשים ללקות בלחץ דם גבוה, סוכרת, פגיעה בחילוף החומרים ומחלות לב. בנוסף לכל אלו, גורמת השמנת יתר ללחץ מוגבר על מערכת השלד והשרירים, שסובלת במשך הזמן משחיקה מתמשכת.

הליכה עם נעלי ה – MBT מסייעת בבלימת הזעזועים המגיעים לעמוד השדרה ומפחיתה את הלחץ על מפרקי הברכיים והאגן. הנחיתה הרכה האופיינית לצעידה עם סנסור המסאי והתנועה המעוגלת של הרגל, הופכים את ההליכה לחוויה נעימה ומהנה. השרירים הקטנים הקרובים למפרקים זוכים לאימון מוגבר, והמאמץ הכרוך בכך מוביל לשריפת קלוריות מוגברת. שיפור חוויית ההליכה וההגברה בשריפת הקלוריות יכולים להוות תרומה משמעותית לטיפול בהשמנת יתר.

פציעות ספורט ופעילות גופנית

ספורטאים מקצועיים רבים, מכל רחבי העולם, משתמשים בטכנולוגיית ה – MBT. זאת הודות לתרומתה של הנעל במניעה של פציעות ספורט ובהאצת ההחלמה מפציעות קיימות. כמו כן, מגדילה הנעל את האפקטיביות של אימוני סיבולת וקורדינציה, מגבירה את שריפת הקלוריות ומגנה על המפרקים השונים – תכונות בעלות חשיבות מיוחדת עבור ספורטאים.

 

* הערה: כאשר מצטרף ה – MBT לטיפולים נוספים בבעיות רפואיות קיימות, וכאשר השימוש בו נעשה על ידי אנשים הסובלים משלבים מתקדמים של מחלה אקוטית כלשהי, יש להשתמש בו תחת השגחה של מדריך מיוחד בעל הכשרה רפואית.