סניפיםטלפון

מהם הגורמים לכאבי גב תחתון

רובם המוחלט האנשים בעולם יסבלו בחייהם מכאבי גב תחתון, כאב דוקר, שורף או עמום, שפוגע בשגרת החיים ובאיכות שלהם. מהם הגורמים לכאבי גב תחתון, וכיצד ניתן למזער אותם ואף להטיב עם המצב?


הגורם הראשון: מתיחות או קרעים ברצועות התומכות

"יש לך גב חזק" הוא ביטוי שגור, הנועד לתאר אדם יציב, שניתן להישען עליו. הגב התחתון שלנו מכיל את בסיס עמוד השדרה, אזור בעל רגישות עצבית גבוהה, שמשפיע על החוליות ועד האגן והירכיים.
כאשר מופעל עומס רב על האזור הזה, בין אם בשל יציבה לא נכונה, ישיבה לא מאוזנת או הרמת משאות כבדים, עשוי להיווצר קרע באחד הגידים, שיביא לכאב חד, דוקר או שורף.
בניגוד להנחה הטבעית, שאם כואב- אז נחים, בכאבי גב תחתון, חשוב להישאר בתנועה וללמוד דרכים לשפר את היציבה, בינהם התאמה ארגונומית של מנח הישיבה,
שימוש באביזרי תמיכה לכף הרגל, שמחזיקה את משקל הגוף, ותורמת ליציבה כמו מדרסים אורטופדיים.


הגורם שני: חוסר בפעילות גופנית

החיים המודרניים תרמו לרבות להיווצרות והישנות של כאבי גו תחתון, הישיבה הממושכת במשרד או בכיתת הלימוד, הנוחות של נסיעה ברכב לעומת הליכת מרחקים קצרים,
והנוחות של העדפת המעלית במקום המדרגות הביאו לירידה משמעותית בהיקף הפעילות הגופנית. יש להבין, פעילות גופנית היא לא רק ביקור יזום בחדר כושר,
היא ההקפדה על תנועה מתמדת לאורך היום, ומטרתה לשחרר אנרגיה, להרפות את השרירים ולאפשר לזרימת דם טובה יותר.
היעדר פעילות גופנית מספקת, שמפוזרת לאורך היום, לוחצת על החוליות התחתונות, התומכות בעמוד השדרה ומביאה לכאב חד.
אחת הדרכים להקל על כאב היא בהחלט התחלת תנועה בריאה ומבוקרת ופיזורה לאורך היום, וכן שימוש באביזרים כמו מדרסים אורטופדיים.

הגורם השלישי: מבנה כף הרגל

למבנה כף הרגל שלנו השפעה רבה על הסבירות, שנלקה בכאב גב. אנשים עם רגליים בעלות קשת שטוחה (פלטפוס) או קשת גבוהה יסבלו מקשיים ביציבה ובהליכה עד כדי היווצרות דורבן בכף הרגל.
שמשפיע ישירות על כאבי גב תחתון. גם כאן כאשר המבנה האנטומי דורש תמיכה, יש לספק לו אותה בדמות מדרסים אורטופדיים המתאימים גם לטיפול בבעיית דורבן בכף הרגל.


הגורם הרביעי: אורך חיים

אין זה סוד, שעישון, השמנת יתר, צריכת אלכוהול ומחסור בשינה, עלולים להביא לדיכאון, חרדות וכתוצאה מכך לכאבי גב תחתון.
כשהנפש חלשה, הגוף חלש, וכשהגוף חלש, הוא לוקה ביציבות שלו, ונוצר עומס מפרקי, שעיקרו מוטל על החוליות התחתונות שלנו.
הכאב הזה בהחלט יכול להפחית מעוצמתו עם הקפדה על ניהול אורך חיים בריא, אכילה מאוזנת, ופיזור הארוחות לאורך היום,
הקפידה על בחירת מרכיבים מכל משפחת אבות המזון, פעילות גופנית מתונה של חצי שעה כ 4-5 פעמים בשבוע, יציאה לאוויר הפתוח, לחיק הטבע, זמן מנוחה וזמן רווחה.
לכל אלו השפעה מטיבה על איכות החיים ועל איזון המתח הגופני והנפשי.