מדרסים לחולי סוכרת

מדרסים לחולי סוכרת

התאמת מדרס ונעליים באופן פרטני לכף הרגל תורמת לפתרון אופטימאלי, קל וחומר עבור כף הרגל הסוכרתית. עבורם, התאמת המדרסים נעשית מסיבות שונות, בראשן הורדת לחצים ושחרור אזורי עומס. כתוצאה מהשימוש במדרסים מתאימים, מתקבל מענה טיפולי למרבית הליקויים בתפקוד הביומכאני של כף הרגל.

מדרסים מותאמים מסייעים לסוכרתיים במניעת פציעות, בשיפור יציבות השלד ואופן הדריכה והנחת כף הרגל על הקרקע. המדרסים מסייעים גם בשיפור הנוחות הכללית, בהקטנת כוחות ומומנטים במפרקים, בשינוי פיזור ועצמת הלחצים בכף הרגל ובתמיכה בקשת האורכית.

זאת ועוד, נעליים המתאימות לרגל סוכרתית המכילות מדרסים אישיים, מסייעות במניעת כיבים. הנעל והמדרס יוצרים קרקע להחלמה, ובנוסף מונעים הישנות פצעי לחץ שתמיד עלולים לחזור. שימוש בנעל לא מתאימה או כזו ללא מדרסים אורטופדיים, גורר לרוב כאבים בסוף היום או בשעות הערב, בשל התנפחות כפות הרגליים בתוך הנעל. ניתן להימנע מכך על ידי שימוש בנעל ומדרסים מותאמים אישית.

תחילת השימוש במדרסים מתבצע כאשר הרגל כבר חפה מיבלות. תמיכת המדרס תשחרר את האזור הנגוע מלחץ ותאפשר לו להחלים. יחד עם זאת, במקביל לשימוש במדרס, חובה להמשיך בביקורת ובטיפול אצל מומחה כף רגל ולדאוג לניקוי הרגל מיבלות באופן סדיר.

להשלמת מיפוי כפות הרגליים והעומסים המופעלים עליהן מציעה, רשת אבידור גם בדיקה ממוחשבת ייחודית ובלעדית בישראל לניתוח התנועה. בדיקה זו מתבצעת במעבדה הביו-מכאנית בניהולו של ד”ר איילון משה. הבדיקה מספקת תמונה דינאמית של הלחצים המופעלים על כף הרגל תוך כדי תנועה, ולא רק את תבנית כף הרגל הסטטית. בבדיקה זו מתבצע ניתוח ממוחשב של הליכה ו/ או ריצה, ונמדדת התפלגות הלחצים על כפות הרגליים.

נתוני הבדיקה הדינאמית מועברים למחשב לקבלת מפת הלחצים ועצמתם – לבסוף, בניית המדרס נעשית תוך שילוב המידע שהתקבל מהמדידות הסטטיות והדינאמיות גם יחד. בעזרת שימוש במדרסים מתאימים, ניתן לתת מענה טיפולי לחלק מהליקויים בתפקוד הביו-מכאני של כף הרגל.

והנה לסיכום, עוד כמה הנחיות:

על הנעל להיות רחבה, אך במידה הנכונה ובהתאם לקשת הרוחבית.

במישור הדורסלי / גבי, על גפת הנעליים להיות רכה ולהסתיים סנטימטר לפחות מעבר לאצבע הארוכה ביותר (ללא מגע באצבעות המתקפלות גבית).

במישור הפלנטארי / שטח כף הרגל, על הסוליה להיות עבה תוך שהיא כוללת בולמי זעזועים רכים, תוך יכולת להכיל מדרסים ללא פגיעה בתנאים האמורים.

יש עדיפות משמעותית לנעליים בעלות שרוכים, בעזרתם ניתן לכוון את אחיזת הנעל מספר פעמים ביום לחביקת הרגל בתוך נעל הכוללת מדרסים – והכל בהתאם לנפיחות בכף הרגל.

מדרסים המותאמים עבור חולי סוכרת צריכים לתת מענה רך, המפזר את הלחצים באופן מדוד, והמקל על ההליכה.

במידה שאתם כבר סובלים מיבלות, מומלץ לבצע את הבדיקה ותחילת התאמת המדרס בטרם הטיפול בהן. לאחר נטילת המידות ותכנון המדרס על ידי הטכנאי, ניתן לטפל ביבלות.
משם הדרך להשבת האיזון על כפות הרגליים, על היציבה ועל ההליכה קצרה מאוד ומהווה הקלה משמעותית ומורגשת עבור חולי הסוכרת.

 
פוסטים אחרונים