מדרסים לנפגעי פוליו

מדרסים-מורכבים-ופתרון-בעיות2jpg

פוסט פוליו סינדרום – דרכים להקלה

פוליו/ שיתוק ילדים הינה מחלה זיהומית אשר תוקפת מערכת העצבים. רק בשנות החמישים מצאו חיסון למחלה זו אשר פגעה ברבים. יש שנפגעו בעמוד השדרה וסובלים מעקמת, עיוותים בגפיהם או בעמוד השדרה. פגיעה מוטורית ברמה זו או אחרת וחולשה בשרירים, אלו הם חלק מהסימפטומים של שיתוק ילדים. לרוב צד אחד נפגע: התפתחותו נעצרת, השרירים בו חלשים ורפויים, קיים חוסר שוויון בין אורך הגפיים, והצד הפגוע אף קטן יותר מהשני. מידת הפגיעה שונה בין נפגעי הפוליו.

פוסט פוליו סינדרום הוא מצב בו חולשת השרירים גוברת עשרות שנים לאחר פרוץ המחלה, כאשר יש החמרה במצב התפקודי בעקבות חולשה בשרירים הפגועים ולעיתים אף בשרירים שלא נפגעו, עייפות רבה וכאבים. קיימים מקרים בהם הלוקים בסינדרום זה מגיעים למצב של ניוון. חולים אלו נזקקים למכשירים אורטופדיים ואביזרי עזר להליכה ולתפקוד המוטורי.

טיפול בנפגעי הפוליו מרוכז בניסיון להביא לאיזון עדין ולהקל על אי הנוחות והכאבים הנילווים למצב זה. כמו שנאמר, לרב אנו עדים לשרירים חלשים, קיצור של אחת הגפיים, כף רגל קטנה יותר, זווית מיוחדת בהורדת כף הרגל לרצפה, חוסר יציבות בהליכה, ברך קורסת וכאבים בכפות הרגלים ובברכיים, באגן ובגב.

מדרסים לפגועי הפוליו חייבים להעניק בלימת זעזועים, רכות, תמיכה בזווית הנכונה לעקב ולקשת תוך שאיפה לייצוב הברך ללא העמסת משקל הכבד מיכולתה לשאת. לרוב אנו ממליצים בנוסף על נעליים גבוהות לתמיכה מתאימה לאזור הקרסול, לריכוך “נחיתת” העקב בדריכה ולסיוע בגלגול הצעד.

פוסטים אחרונים