מדרסים

מה ההבדל בין מדרסי ספורט למדרס יום יומי?

דף הבית » פציעות ספורט » מה ההבדל בין מדרסי ספורט למדרס יום יומי?
חמש-עובדות-על-מדרסים

בעולם האורטופדיה קיימים סוגים רבים של מדרסים ולהם פונקציות שונות. כולן נועדו על מנת להקל עלינו, למנוע פציעות, למזער כאבים ולשפר את ההחלמה של כף הרגל מכל סוג טראומה.

מדרסים לשימוש יום יומי

זהו עזר אורטופדי אשר אפשר אפילו לרכוש כמוצר מדף והוא מורכב משכבות של רפידות הנותנות תמיכה לכף הרגל. אנחנו באבידור ממליצים תמיד על התאמה אישית. במיוחד אם מדובר בשימוש יום יומי, מכיוון חשוב לא רק שנקבל ערך רפואי אלא גם שיהיה לנו נוח ושיכולת ההתניידות שלנו לא תיפגע. הוא מיועד לכל מי שלא נוח לא בהליכה, למי שעבר פציעה, למי שהולך הרבה בעבודה ולמעשה לכולם.

אז מה כבר ההבדל?

יש כמה הבדלים חשובים מאוד בין מדרסי יום יום ומדרסי ספורט.

  • מספר הרפידות ויכולת בלימת הזעזועים של המוצר. מוצר מדף או אפילו כזה המיוצר בהתאמה אישית יכיל פחות שכבות של רפידות. מדרס ספורט יכיל שכבות רבות אשר בולמות זעזועים ומחלקות את העומס על כף הרגל.
  • שנית, לעומת מוצר לשימוש יום יומי שאותו ניתן לקנות ללא יעוץ, לפני רכישה של מדרסי ספורט חובה להתייעץ עם איש מקצוע. אנחנו ממליצים להתייעץ גם עם פזיותרפיסט או אורטופד או מאמן כושר, וגם עם המדרסן. חשוב מאוד לוודא שמי שאתם מתייעצים איתו מוסמך, כי שוק זה פרוץ בארץ ואין תו תקן למדרסן מומחה. אצלנו באבידור כמובן יש הסמכה מקצועית וניתן אפילו להגיע לפגישת ייעוץ ומדידה ללא תשלום.

3) ישנם סוגי מדרסים שונים לענפי ספורט שונים. מה שיתאים לכדורגלן לא בהכרח יתאים לרץ מרתונים ומה שמתאים לרץ המרתונים לא יתאים לטניסאי. פרמטרים כגון אינטנסיביות הספורט, כמות הקפיצות והאם העיסוק בספורט הוא מקצועי או חובבני ישפיעו כולם על התוצר הסופי.

4) בעוד שמדרס ספורט יכול להתאים לפעילות יום יומית, ההפך לא תמיד יהיה נכון. מומלץ להתייחס ברצינות להבדל זה ולא “לעגל פינה”. בטווח הארוך שימוש במדרס לא מותאם לפעילות ספורטיבית עלול להוביל לפציעה שתמנע מאיתנו לעסוק בספורט האמור.

חשוב לציין שאם הצורך במדרסים עולה כתוצאה לא מפעילות ספורטיבית ולא כתוצאה מאי נוחות ביום יום, אלא כתוצאה מבעיה רפואית כגון הלוקס ולגוס, דורבן בעקב, מטטרסלגיה ועוד, ישנו צורך במוצר בהתאמה אישית שאינו יום יומי ואינו מיועד לספורט. במקרה כזה יש לבצע אבחון לפי סריקת כף הרגל ולעיתים אף להגיע למעבדת הליכה על מנת לקבל מענה מדויק לבעיה הרפואית.

לסיכום

ישנם ארבעה הבדלים עיקריים בין מדרסים לשימוש יום יומי וכאלה שמשתמשים בהם לפעילות ספורטיבית. שימוש במדרס יכול להיות פעולה מונעת לפני פציעה או פעולה שיקומית בזמן ולאחר פציעה. חשוב תמיד להיעזר בשירותי רופא מומחה ומדרסן מומחה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

פגישת ייעוץ ומדידה עם המומחים של אבידור ניתן לתאם בעמוד צור הקשר.

פוסטים אחרונים