כיצד מדרסים תורמים ליציבה נכונה

דף הבית » כאבי גב » כיצד מדרסים תורמים ליציבה נכונה
בדיקת-הליכה

על מנת להבין כיצד יכולים לתרום ליציבה נכונה של גופנו עלינו להבין קודם מה זאת “יציבה” ובפרט מהי “יציבה נכונה”. יציבה נכונה היא היכולת להחזיק את גופנו בתנוחה אשר נשמרת הודות לטונוס שרירים. כתוצאה ממנח זה מתח השרירים נמצא באיזון קבוע בין קבוצות השרירים השונות בגוף. זהו גם המנח הכי פחות מעייף לגוף והכי חסכוני באנרגיה שרירית. יציבה נכונה אינה מנח אחד ואחיד לכל בני האדם אלא היא משתנה מאדם לאדם לפי גנטיקה, מבנה גוף ושלד, מצב רוח, רמת אנרגיה וכמובן פעילות שמתבצעת באותו רגע. 

הקשר בין מדרסים בהתאמה אישית ויציבה נכונה

התשובה המהירה לשאלה “האם מדרסים תורמים ליציבה נכונה” היא כן. המטרה של מדרס שמותאם אישית לכף הרגל היא ליצור חלוקה נכונה של עומס משקל הגוף על כפות הרגליים ולשפר את יציבת כף הרגל על הקרקע. יותר מכך, מדרס שבנוי נכון מסוגל לפצות על עיוותים מבניים. כך הוא מאפשר תנועה נכונה ומאוזנת של שרירי כף הרגל, המאפשרת שימוש מאוזן במפרקים. כל אלה תורמים ליציבה נכונה ובריאה.

מדרסים בתור טיפול מונע

לא צריך לחכות להרגיש כאב או חוסר נעימות קיצונית לפני שמתאימים מדרסים לתיקון היציבה או לטיפול בכאבי מפרקים או פלטפוס. אצל ילדים ובני נוער היה נהוג פעם לקטלג את רוב הכאבים בתור “כאבי גדילה” ולחכות שיעברו עם הזמן. מכיון שהם נמצאים בתהליך צמיחה וצריך לוודא שהגדילה תהיה תקינה, ניתן להתאים לילד כבר מגיל 4 מדרסים שיתקנו את היציבה שלו, יטפלו בנזקים שכבר נוצרו וימנעו נזקים שעלולים להיווצר בעתיד. מדרסים בהתאמה אישית יכוונו את היציבה של הילד ויתקנו את הצמיחה של העצמות. כמו כן, ימנעו המדרסים היווצרות של עומס ולחץ על מפרקי הברכיים ועמוד השדרה.

לא על המדרסים לבדם

אם אתם סובלים/ות מיציבה לא נכונה הגורמת כאבי גב ומפרקים, חשוב לזכור כי מדרסים מותאמים אישית אמנם יסייעו מאוד בפתרון הבעיה אולם ניתן להוסיף עליהם במידת הצורך עזרים נוספים. חגורת גב או גרביים אורטופדיות לפי מרשם אורטופד הם אביזרים חיצוניים שיכולים לסייע לפתרון הבעיה. לעיתים כדאי להתייעץ עם פיזיותרפיסט ולקבל ממנו תרגילים לביצוע בבית על מנת לחזק שרירים או מפרקים מסוימים. 

אז לא תהיה לי יציבה נכונה אז מה?

אי אפשר להגזים בחשיבות של יציבה נכונה. את ההשלכות של יציבה פגומה לא תרגישו בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך היציבה שלנו אחראית קודם כל על היציבות. כאשר אנו לא יציבים, הגוף מתחיל להפעיל מנגנוני “פיצוי” כדי לשמור על היציבות. כתוצאה מכך, נוצרים עומסים לא בריאים במקומות מסוימים, ומערכות גוף מסוימות עלולות להישחק. עקמת, פריצת דיסק ועייפות כרונית הן רק חלק מהבעיות שאנו עלולים לסבול מהן אם לא נקפיד על יציבה נכונה.

לסיכום

יציבה נכונה חשובה לאיכות החיים שלנו. טיפול בבעיות יציבה באמצעות מדרסים בהתאמה אישית יכול לשפר במידה רבה תופעות של כאבי מפרקים ושרירים ולהקל את העומס על מערכת השלד. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לתיאום פגישה ומדידת מדרסים דרך עמוד צור קשר. להתראות בסניף הקרוב לביתכם!

פוסטים אחרונים