דרכי טיפול אלטרנטיביות לדורבן בעקב

דף הבית » כאבי רגליים » דרכי טיפול אלטרנטיביות לדורבן בעקב
דורבן העקב - טיפול ומניעה

דורבן בעקב היא דלקת בכף הרגל הגורמת לכאבי דקירה (לכן שמה דורבן). הטיפול בדלקת זאת כולל לרוב התאמת מדרסים, פיזיותרפיה, קומפרסים קרים, תרופות לפי מרשם רופא, זריקות, טיפול בגלי הלם וניתוח. כל אלה נחשבים טיפולים מסורתיים ויעילותם רבה, אולם לעיתים אנשים שסובלים מדורבן יעדיפו לנסות טיפול אלטרנטיבי לפני שבוחרים באופציה של הליך פולשני. ישנן מספר שיטות של רפואה אלטרנטיבית שנחשבות יעילות לטיפול בדורבן, למרות שחשוב לציין שהן טיפול תומך בלבד למדרסים יעודיים.

  1. רפלקסולוגיה הוא טיפול המתמקד בכפות הרגליים ובמקרה הזה גם אמור לטפל בבעיה בכף ברגל. הגישה הרפלקסולוגית בדורבן מתחלקת לטיפול פיזי וטיפול הוליסטי המתמקד גם בפן הרגשי, המנטלי והרוחני. הטיפול הפיזי מתאפיין בעבודה עמוקה על העקב עם תנועות של פיזור וניסיונות להגמיש את אזור הדורבן עם טיפול בגידים, בכל כף הרגל והשוקיים. ישנם מטפלים שיתנו למטופלים תרגילים לבית (לא מדובר בתרגילי כושר קשים אלא בתרגילים שמזכירים פיזיותרפיה). הטיפול ההוליסטי יתחיל בניסיון להבין האם יש נסיבות רגשיות להתפרצות הדלקת כמו בעיה בעבודה או קושי משפחתי, ומתן מענה למצוקה זאת דרך טיפול רפלקסולוגי כולל. לא תמיד תמצא סיבה רגשית לדורבן – לפעמים הוא מופיע בגלל פעילות ספורטיבית שנעשתה ללא מספיק חימום שוב ושוב.
  2. טיפול בטווינא לדורבן בכף הרגל אף הוא אחד מהטיפולים המומלצים. הטיפול בטווינא עובד על עיקרון זיהוי מעורבות של בעיה אנרגטית שמשפיעה על היווצרות הדורבן. לאחר האבחון ממשיכים לבדיקת יציבה ומנח כף הרגל. לאחר מכן הטיפול יתפזר לאורך שריר התאומים, כף הרגל, טיפול נקודתי באזור הדורבן, וטיפול מרידאני שיכול לחלוש על כל הגוף כדי לאזן את המצב האנרגטי שנפגע. חשוב לזכור כי רוב המטופלים מדווחים על שיפור משמעותי בבעיה לאחר 3 עד 8 טיפולי טווינא. כמו בטיפול רפלקסולוגי לפעמים המטפל יתן גם תרגילים לביצוע בבית. 
  3. דיקור סיני נחשב לטיפול בעל היכולת הגדולה ביותר למנוע את הצורך בטיפול תרופתי/ סטרואידי במידה והוא ניתן בזמן. הוא אף נחשב אפקטיבי לבעיות אחרות של כף הרגל כמו דלקת בגיד האכילס או בכאבים במפרק כף רגל. בטיפול המטפל מחדיר את המחטים בנקודות מקומיות ובמקביל בנקודות שנמצאות באזורים שונים בגוף. הדיקור אמור להפחית את הכאב הסימפטומטי אבל גם את הדלקת עצמה. 
  4. הטיפול בשיאצו הוא בעיסוי. מטפל או מטפלת שיאצו אל מתרכזים בעקב אלא עובדים על הרגל, על השוק, על גיד האכילס ועל כפות הרגליים. באמצעות המגע במרדיאנים (ערוצי האנרגיה) הם מפזרים את הדלקת ואת החום הפנימי וכך מקלים על הכאבים.

טיפול אלטרנטיבי הופך לחלק בסיסי ומקובל ליותר ויותר בעיות רפואיות. היום כל קופות החולים מתחזקות מערך כזה או אחר של רפואה אלטרנטיבית. טיפולים אלה אפקטביים מאוד גם לדורבן ברגל וגם לכאבים נוספים שמתחילים בדלקת ובכאבי פרקים ופציעות ספורט. שילוב של המדרסים הנכונים עם טיפול אלטרנטיבי בדורבן בכף הרגל יכול להביא להתאוששות יותר מהירה וחזרה פחות תכופה של הבעיה. 

פוסטים אחרונים