דורבן העקב - טיפול ומניעה

למה חולי סכרת צריכים מדרסים?

דף הבית » כאבי רגליים » למה חולי סכרת צריכים מדרסים?
מדרסים לחולי סוכרת

סכרת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר אצל ילדים ובוגרים בעולם. תרבות השפע ואורח החיים שלנו שמלא בלחצים ומתחים גורמים להתפרצות המחלה. היא גם אחת המחלות החמורות שקיימות היום. הנזק שיכול להיגרם לרגליים שלנו מעודף סוכר בדם חושף אותן לסכנות מרובות. לכן, רופאים רבים ממליצים על שימוש במדרסים לחולי סכרת. להתמודדות יומיומית עם המחלה, מניעת פציעות בכפות הרגליים ושמירה על איכות חיים אופטימלית.

מהי מחלת הסכרת?

 

הסכרת היא מחלה מטבולית שמאופיינת ברמות גבוהות של סוכר בדם. הסיבה העיקרית לכך היא בעיה של הלבלב בייצור הורמון שנקרא אינסולין, ששולט על רמות הסוכר, השומן והכולסטרול בדם שלנו. יש מקרים שבהם הלבלב מייצר מעט אינסולין, ויש מקרים בהם הוא מייצר יותר מדי – תלוי בחולה. חוסר האיזון באינסולין (לפעמים מעט ולפעמים הרבה) מוביל לכך שהוא לא נקלט בתאי הגוף שלנו , וכך רמת הסוכר הופכת לגבוהה וללא תקינה.

איך היא משפיעה על הרגליים?

 

לרמת הסוכר בדם יש השפעה רבה על הגוף שלנו. בגלל חוסר היכולת של האינסולין לאזן את רמת הכולסטרול בדם הוא שוקע בדפנות הגוף ולאורך כלי הדם, מה שגורם לחסימה ולזרימת דם לקויה לכל האיברים. הרגליים נמצאות בחלק התחתון של הגוף, לכן הן מקבלות כמות דם נמוכה מהרגיל ויכולות להיחשף לסכנות רבות. בין היתר פגיעה במערכת העצבים וחוסר תחושה, כך שאם יש כאבים בכפות הרגליים המוח לא יבחין בהן. וכמו כן חולשה בשרירים והשפעה על המנח של כף הרגל, עור יבש ונפיחות. במקרים קיצונים יכולות להיגרם גם פציעות מרובות, עיוותים, שברים, בצקות, פצעי לחץ וכיבים. היכולת הנמוכה של הגוף להחלים מהפציעות הללו יכול להוביל לזיהומים ודלקות ואפילו לכריתה של הרגליים, תלוי במצב שלהן. מחקרים טוענים שמחלת הסכרת היא הסיבה מס’ 1 בעולם לכריתת רגליים בעולם המערבי.

מה תפקידם של המדרסים?

 

בגלל הסכנות הרבות הללו, הרופאים ממליצים לחולי הסכרת להגן על הרגליים שלהם ולתת להן תשומת לב מירבית, כדי לאפשר להם לחיות חיים תקינים ככל האפשר. יש דרכים רבות להתמודדות עם המחלה. בין היתר גרביים ונעליים מיוחדות, פדיקור, רפלקסולוגיה וביקורת אצל הרופא. רופאים רבים ממליצים בעיקר על שימוש קבוע במדרסים.  המדרסים המיועדים לחולי סכרת הם מדרסים אורטופדיים שמותאמים באופן אישי למבנה כף הרגל שלהם. הם מיוצרים במיוחד עבורם מחומרים אנטי-בקטריאלים מיוחדים שמונעים הזעה והתפתחות של זיהומים. הם מרפדים את כפות הרגליים ונותנים להן תמיכה מלאה, מה שמפזר את העומס והלחץ בצורה שווה ומקל על הייצוב והמנח של כף הרגל. גם אם הם ייפצעו, הפציעה תהיה פחות חמורה והגוף יוכל להחלים ממנה באופן טבעי.  מחקרים שבוצעו על חולי סכרת מראים שחולים שהשתמשו במדרסים באופן קבוע העידו כי העומס על כף הרגל הופחת ואיכות החיים שלהם השתפרה ללא היכר.

גם אתם מעוניינים במדרסים שמותאמים עבורכם באופן אישי? צרו איתנו קשר.

פוסטים אחרונים